Hur lång tid tar det att flytta ett telefonnummer?
Kortaste tiden att flytta ett telefonnummer är normalt 5 arbetsdagar. Vi rekommenderar att nummerflytten sker samtidigt med den eventuella uppsägningstiden du har hos din gamla operatör. I annat fall finns risk att du får betala dubbelt, d.v.s. både för ditt nya abonnemang hos oss, samt för uppsägningstiden av ditt gamla abonnemang. Behöver ditt nummer porteras […]
Måste jag ha en telefonidosa eller en IP-telefon?
Ja, våran telefonitjänst kräver att du har utrustning konfigurerad av oss.
Jag kan ta emot samtal, men det går inte att ringa ut!
För att ringa ut måste du ange ett riktnummer. Kontrollera också att din telefon sänder toner (DTMF) och inte pulser. Äldre telefoner utan tonval kan tyvärr inte användas med IP-telefoni mer än för just mottagning av samtal.
Vilka portar behöver vara öppna om jag använder router?
Du behöver i vissa fall göra en så kallad ”port forward” för att telefonin ska fungera. De flesta routrar sköter detta helt automatiskt men visa routrar kan man behöva ändra i. De portar som ska vidarebefordras är: 69 – UDP 5060 – 5080 TCP UDP 9000 – 14000 UDP 50000 – 60000 UDP
Hur fungerar hemlarm och IP-telefoni?
Vi kan inte lämna några garantier på att detta kommer att fungera. I de flesta fall är det inga problem men vi råder dig ändå att rådfråga din larmoperatör om du är osäker på funktionaliteten.
Var hittar jag mina användaruppgifter?
Våra bredbandstjänster kräver aldrig något användarnamn eller lösenord för att koppla upp. Om du möts av någon form av inloggningsruta när du försöker ansluta kan det t.ex. handla om att du använder ett lösenordsskyddat trådlöst nätverk. Har du köpt en router från oss (Asus RT-AC66U) så hittar du bruksanvisningar och snabbstarts-guide längst ner på den här sidan.