Jag ska flytta till ny adress. Vad kostar det?
Internetport tar inte ut någon avgift för att flytta en tjänst till en ny adress. Notera att om det gäller flytt till ett annat stadsnät kan det tillkomma en startavgift. Priserna kan variera även om man behåller samma hastighet som tidigare.
Jag vill säga upp mitt autogiro. Hur gör jag?
Detta kan du göra genom att logga in på din internetbank. På sidan där du administrerar dina autogiron kan du välja att ta bort ditt autogiro till oss. När du tar bort ditt autogiro måste du meddela oss att fakturan ska gå ut som normalt via papper eller e-post.
Jag råkade betala samma faktura två gånger. Kan jag få tillbaka pengarna?
Om du råkar betala en faktura två gånger så kan du kontakta oss så betalar vi tillbaka det överskjutande beloppet.
Kan jag hålla koll på hur mycket jag har ringt för e.t.c i mina sidor?
Ja, det kan du. • Logga in i kundportalen • För musen över ”Mina tjänster” och välj ”IP-telefoni” • Klicka in på ditt abonnemang, exempelvis ”IP-Telefoni Abonnemang-retail1” • Klicka på knappen ”Samtalslista”
Kan jag installera en server från eget installationsmedia som jag skickar till er?
Du klickar på ”rebuild” och väljer önskat nytt operativsystem och väljer ”build” så byggs din nya maskin och inom nån minut ska den vara uppe för att andvändas.
Hur mycket disk bör jag ha på en vps?
Det beror på hur mycket material du vill publicera på din vps. Men för att få igång din vps så behöver du minst 6GB disk på en Linux dist och minst 30GB på en Windows dist. Minne räcker med 512mb för Linux och 1024mb för Windows , om du ska köra applikationer så bör du […]
Hur säger jag upp min VPS? Ingen uppsägningstid!
Enkelt , vi har inga uppsägningstider. Klicka på ”cancel” på din maskin i kontrollpanelen så kommer maskinen att avslutas före nästa faktureringsperiod. Observera skulle du ångra dig så måste du meddela oss så tar vi bort uppsägningen.
Hur ändrar jag mina kunduppgifter?
• Logga in i kundportalen • För musen över ”Konto” och välj ”Redigera detaljer” • Utför de ändringar du vill göra och klicka på ”Spara ändringar”
Kan jag ansluta en växel till IP-telefoni Bas?
Ja, det kan du. Dock kan inte fler än 2 st ringa ut åt gången. Kontakta oss för mer information för att uppgradera abonnemanget.
Hur vet jag vilken period min faktura avser?
På fakturan finns ett sammandrag där vi redovisar för vad och vilken period fakturan avser. I kundportalen kan du även hitta fakturan och tjänsten där det står inom vilken tid den är i. Har du ingen inloggning till vår portal så kontakta oss så ordnar vi det.