Hur ändrar jag mina kunduppgifter?
• Logga in i kundportalen • För musen över ”Konto” och välj ”Redigera detaljer” • Utför de ändringar du vill göra och klicka på ”Spara ändringar”
Hur säger jag upp min VPS? Ingen uppsägningstid!
Enkelt , vi har inga uppsägningstider. Klicka på ”cancel” på din maskin i kontrollpanelen så kommer maskinen att avslutas före nästa faktureringsperiod. Observera skulle du ångra dig så måste du meddela oss så tar vi bort uppsägningen.
Kan jag flytta IP-adresser mellan olika servrar?
Det går att flytta IP-adresser mellan servrar som är av samma typ. OpenVZ kan fritt flyttas mellan andra OpenVZ-servrar. Samma sak gäller kvm och VMware.
Varför får jag en faktura om jag vill bara testa i 30 dagar?
Du får en faktura från första dagen du startar upp en vps. Betala endast fakturan om du vill behålla din vps efter 30 dagar annars annulerar du bara din vps och fakturan går till makulerad och du betalar ingenting för dom 30 dagarna du testade.
Hur ansöker jag om autogiro?
Autogiro-ansökan sker via din internetbank, alternativt via autogiroblankett. Det är viktigt att alla fälten fylls i och att båda parter signerar blanketten. Skulle det vara så att betalaren och abonnemangsinnehavaren inte är densamma måste ansökan ske via autogiroblankett.
Jag har tappat bort min faktura. Hur kan jag få en ny?
På Kundportalen kan du hitta dina fakturor. Du kan även betala dem online direkt med bank eller kreditkort. Inloggning sker med din e-postadress och lösenord. Har du glömt ditt lösenord kan du begära ett nytt här. Det går också bra att maila oss på ekonomi@internetport.se eller ringa 0650-40 20 00 för att få en ny […]
Vilka portar behöver vara öppna om jag använder router?
Du behöver i vissa fall göra en så kallad ”port forward” för att telefonin ska fungera. De flesta routrar sköter detta helt automatiskt men visa routrar kan man behöva ändra i. De portar som ska vidarebefordras är: 69 – UDP 5060 – 5080 TCP UDP 9000 – 14000 UDP 50000 – 60000 UDP
Hur fungerar hemlarm och IP-telefoni?
Vi kan inte lämna några garantier på att detta kommer att fungera. I de flesta fall är det inga problem men vi råder dig ändå att rådfråga din larmoperatör om du är osäker på funktionaliteten.
Var hittar jag mina användaruppgifter?
Våra bredbandstjänster kräver aldrig något användarnamn eller lösenord för att koppla upp. Om du möts av någon form av inloggningsruta när du försöker ansluta kan det t.ex. handla om att du använder ett lösenordsskyddat trådlöst nätverk. Har du köpt en router från oss (Asus RT-AC66U) så hittar du bruksanvisningar och snabbstarts-guide längst ner på den här sidan.
Hur kombinerar jag IP-telefoni med bredbandet?
Vanligast är att vår IP-telefoni levereras med en IP-telefon (Gigaset) eller telefonbox. Denna ansluter du till din bredbandsrouter.