Pågående störning
{{ status.name }} - {{ status.status_name}}
Klicka här för mer info

Internet fungerar inte! Vad bör jag ta mig till?

Kolla först om vi har någon aktuell driftstörning i på den här sidan. Internetports ansvar som din bredbandsoperatör är att leverera fullt fungerande bredbandstjänst till ditt uttag (medieomvandlaren / fiberuttaget) och det är därför viktigt att du först utesluter problem med din egen hemutrustning. Innan du kontaktar support bör du därför prova att koppla bort […]

Var hittar jag mina användaruppgifter?

Våra bredbandstjänster kräver aldrig något användarnamn eller lösenord för att koppla upp. Om du möts av någon form av inloggningsruta när du försöker ansluta kan det t.ex. handla om att du använder ett lösenordsskyddat trådlöst nätverk. Har du köpt en router från oss (Asus RT-AC66U) så hittar du bruksanvisningar och snabbstarts-guide längst ner på den här sidan.

Hur fungerar hemlarm och IP-telefoni?

Vi kan inte lämna några garantier på att detta kommer att fungera. I de flesta fall är det inga problem men vi råder dig ändå att rådfråga din larmoperatör om du är osäker på funktionaliteten.

Vilka portar behöver vara öppna om jag använder router?

Du behöver i vissa fall göra en så kallad ”port forward” för att telefonin ska fungera. De flesta routrar sköter detta helt automatiskt men visa routrar kan man behöva ändra i. De portar som ska vidarebefordras är: 69 – UDP 5060 – 5080 TCP UDP 9000 – 14000 UDP 50000 – 60000 UDP

Hur lång tid tar det att flytta ett telefonnummer?

Kortaste tiden att flytta ett telefonnummer är normalt 5 arbetsdagar. Vi rekommenderar att nummerflytten sker samtidigt med den eventuella uppsägningstiden du har hos din gamla operatör. I annat fall finns risk att du får betala dubbelt, d.v.s. både för ditt nya abonnemang hos oss, samt för uppsägningstiden av ditt gamla abonnemang. Behöver ditt nummer porteras […]

Jag kan varken ringa ut eller ta emot samtal

Säkerställ att du har kopplat telefonen i rätt uttag för telefonkabeln. WAN-porten på telefonidosan ska sitta i LAN-uttaget på din router eller LAN-uttaget på din fiberkonverter. Säkerställ att telefonidosan får ström och är korrekt inkopplad. Om felet inte är avhjälpt efter att detta test är du välkommen att kontakta vår support som gärna hjälper dig […]

Hur kommer jag åt röstbrevlådan eller inaktiverar funktionen?

Du ringer 999 99 ifrån din IP-telefon för att lyssna av röstbrevlådan. Fungerar det inte? Då kan det vara så att du är en trogen kund till oss och behöver ringa 9999 för att nå röstbrevlådan! 🙂 Om du vill stänga av röstbrevlådan så loggar du in i vår kundportal, och klickar på Mina Tjänster i […]